Ana SayfaAlışverişKOZA HOME İLE EVDE OLMANIN MUTLULUĞU

KOZA HOME İLE EVDE OLMANIN MUTLULUĞU

Akdeniz sıcaklığını İskandinav sadeliğiyle buluşturan Koza Home, doğal malzemelerden üretilmiş niş ürün gruplarıyla yaşam alanlarına değer katıyor.

Koza Home Genel Müdürü Anıl Cingisiz

Hazırlayan: Çiğdem Hasanoğlu

Koza Halı’nın bilgi ve deneyimi ile kurulan Koza Home, yaşam alanlarına dair bütüncül bir bakış açısıyla kurulan yeni bir dekorasyon markası. Niş ürünler geliştirip tasarlamak ve tüm bunların yanı sıra da kullanıcının kişisel zevk ve beğenileri doğrultusunda kurgular yaratmalarına imkân tanımak gibi gayeleri var. Koza Home, inovasyon ve tasarımı yan yana getirirken dinginlik ve huzur gibi kavramların da altını çiziyor. Outdoor koleksiyonu ile yaza hazırlanan markanın hikâyesini, koleksiyonlarının konseptini ve ilham kaynaklarını Koza Home Genel Müdürü Anıl Cingisiz’e sorduk.

Koza Halı ile başlayan yolculuğunuz Koza Home markası ile birlikte büyüyerek devam ediyor. Koza Home’un oluşum sürecinden bahseder misiniz?

Koza Halı olarak 60 yıldır sektördeyiz. Bu süreçte hayata geçirdiğimiz yeniliklerle de önemli işlere imza attık. Yenilik bizim için çok değerli ve tüm projelerimizi de bu anlayışla yürütüyoruz. Ar-Ge çalışmalarımız doğrultusunda yeni ürünleri koleksiyonlarımıza dahil ediyoruz. 2022 yılında Koza Home hayatımıza girdi. Buradaki asıl amacımız sadece halıyla değil, evi ev yapan yaşam alanına değer katacak her türlü dekorasyon öğesini bir arada topladığımız bir marka yaratmaktı. Koza Home, sorumlu üretimiyle bilinçli tüketicileri hedefleyen, modern tasarımlardan oluşan bir marka.

Müşterilerinize nasıl bir konsept sunuyorsunuz? Hedef kitlenizde kimler yer alıyor?

Konsept olarak İskandinav ve Akdeniz esintilerini görmeniz mümkün. Kültürel zenginlik ve sadelik bir araya geliyor. Hedef kitlemizde yaşam alanına kendi ruhundan bir şeyler katmak isteyen kişiler yer alıyor. Buradan hareketle sade ama çoklu kombinlemelere uygun tasarımlar dizayn ettik. Yenilik ve tasarım anlayışını bir arada bulmak isteyen herkes bizim hedef kitlemizi oluşturuyor diyebilirim.

Koza Halı ürünlerini Koza Home dahilinde nasıl konumlandırıyorsunuz?

Koza Halı’nın sadece Koza Home için ürettiği halıları var. Koza Home konseptine uygun modeller ve renklerde hazırlıyoruz.

Eve dair bütüncül bir bakış açınız var. Koza Home koleksiyonundan bahseder misiniz? Ürün gamınızda neler yer alıyor?

Koza Home koleksiyonunda huzurlu, dingin, net ve duru bir tasarım anlayışı hâkim. Bütüncül yaklaşımın içerisinde bizim için değerli olan, kişinin kendi alanına neyi nasıl kattığı. Aslında Koza Home’un ana anlayışı bu yaklaşım diyebilirim. Bugün 10 farklı kategorideki ürünle kullanıcılarımıza ulaşıyoruz. Bahçe mobilyasından, dekoratif tasarımlara, ev kokularından havlu ve ev tekstiline kadar birçok farklı ürünümüz var. 

Garden pembe halı // Maze Tile halı ve Regazo koltuk

Gaziantep menşeili bir marka olarak yerelliğe de önem veriyorsunuz ama çizginiz son derece global. Yerellik sizin için ne ifade ediyor? Yerel ile global dengesini nasıl kuruyorsunuz?

Dünya halı üretim sektörünün %60’ını Gaziantep üstleniyor. Sektörün en büyük oyuncularından biri olan Gaziantep’in yenilikler adına da başı çekmesi bizim için kıymetli. Yerelde bu kadar kuvvetli bir noktadan çıkan bir marka olarak, globalde de arkamıza aldığımız kuvvetli rüzgârla hareket ediyoruz. Globalleşen dünyada artık ülkelerin kültürel sınırlarının kalmadığını düşünüyoruz. Değişen dünyaya ayak uydurarak bütün ürünlerimizi bu felsefe ile tasarlıyoruz. Böylece denge kendiliğinden sağlanmış oluyor.

Mağazalarınızın mekânsal kurgusundan bahseder misiniz? Burada müşteriye nasıl bir deneyim sunuyorsunuz?

2022 yılında; “Evde Olmanın Mutluluğu” mottosu ile ilkini Gaziantep’te açtığımız 1.200 m2 alana sahip Koza Home mağazamız, ülkemiz genelinde ilgi ve beğeni odağı oldu.  Halıdan ev tekstiline, mobilyadan dekorasyon ürünlerine kadar geniş bir ürün yelpazesiyle hizmet veren Koza Home mağazası, markanın ruhunu yansıtan ve yaşam alanlarını bölüm bölüm gösteren bir konseptten oluşuyor. Müşteri içeriye girdiği zaman, öncelikle sadelik hissini hem ürün yerleşimi hem de renklerle görmüş oluyor. Mağazada, trend renklerin de yer aldığı ancak kahve ve bej tonlarının ağırlıkta olduğu bir anlayış hâkim. Oluşturduğumuz deneyim alanlarında ise, ürün çeşitliliğini sunuyoruz. Böylece kişi kendi yaşam alanına uygun olabilecek ürünleri çoklu kombinlenmiş bir şekilde görebiliyor.

Ürünleriniz ulaşılabilir olması bağlamında da öne çıkıyor. Niş bir stil sunarken bunu yapmak zor oluyor mu?

Koza Home için ilk gün itibariyle düşündüğümüz konulardan biri de bu oldu aslında. Yerel değerleri kullanmayı önemsedik ve niş kavramını yorumladık. Zevkleri markanın stiliyle uyumlu, küçük dokunuşlarla büyük değişimler yaratabilme gustosuna sahip kişileri kendimize yakın bulduk. Bu noktada da ürünleri sınırlı sayıda tutarak, optimumda bir satış politikası yürüttük.

Biraz da tasarım süreçlerinizden bahsedelim. Tasarım ekibinizde kimler yer alıyor? Nasıl bir çalışma sisteminiz var? Bir koleksiyonu hazırlarken ne gibi aşamalardan geçiyorsunuz?

Markamızın felsefesinin ışığında hedef kitlemizin ihtiyaçları doğrultusunda ürünlerimizi geliştiriyoruz. Koleksiyonlarımızı yıllık ve sezonluk belirlediğimiz konseptlere göre tasarlıyoruz. Tasarım ekibimiz multidisipliner bir yapıya sahip. Ekibimiz moda, görsel iletişim, endüstriyel, tekstil ve grafik tasarımcılarından oluşuyor. Konseptlerimiz doğrultusunda bir fikir ile başlayan tasarım yolculuğu, eskiz halinden ürüne kadar sürecini tamamlıyor. Markamızın temelinde doğayı korumak ve faydalı olmak olduğu için üretimlerimizi bu iki kritik noktayı merkeze koyarak gerçekleştiriyoruz.

Meander Rattan sepet // Meander Rattan boy aynası, Fluffy puf ve Natura jüt halı

Koza Home koleksiyonlarında doğal malzeme kullanımı ağırlıkta. Malzeme seçimleri ve üretim süreçlerine dair bilgi verir misiniz?

Doğal malzeme kullanımları bizim için en önemli konulardan. Rattan, bambu gibi dayanıklı, doğal ve kolay şekil verilebilen malzemelerimizi, makrome, el dokuması halılar ve sedef parçalar gibi sade ama dikkat çekici detaylarla tamamlıyoruz. Üretim süreçlerinde ise yerellik bizim için önemli noktalardan. Mümkün olduğunca tüm ürünlerimiz küçük ve yerel üreticiler tarafından üretiliyor. Bu kapsamda birçok tasarımımız aslında benzersiz.

2023 İlkbahar-Yaz koleksiyonunun öne çıkan parçaları neler? Dış mekân mobilya ve aksesuarlarında da iddialı mısınız?

Bu sezon özelikle nevresim takımlarımız için heyecanlıyız. Bunun yanı sıra özel üretim seramik takımlarımız müşterimizin tepkisini heyecanla beklediğimiz yeni ürünlerimizden. Dış mekân mobilyalarını kendi tarzımız ve çizgimizle farklılığımızı ortaya koymak için tasarlıyoruz, üretiyoruz ya da ürettiriyoruz. 2023 yılında Koza Home olarak özellikle outdoor halılarımızda iddialıyız. Renk ve desen çeşitliliğiyle dış mekân halılarımızın tercih edileceğine inanıyoruz.

Outdoor koleksiyonunuzun dış mekân halıları ile güçlendirildiğini görüyoruz. Peki, açık havada halı kullanmak istediğimizde ürünü seçerken hangi özelliklerine dikkat etmemiz gerekiyor?

Yaşam alanı için halı seçerken form, işlev, oran, renk ve desen gibi noktalara dikkat etmek gerekir. En önemli konu ise elbette halının materyali. Nem, rüzgâr, güneş ışını gibi dış hava koşullarına dayanıklı malzemelerin kullanıldığı halıları seçmek, uzun ömürlü bir kullanımın anahtarı. Bu kapsamda dış mekânda en çok tercih edilen malzemeler; jüt, hasır ve akriliktir. Malzemeden sonra ise konu artık dekoratif bir yaklaşımla nasıl bir tarz istediğinize bakmaktan geçiyor. Kullanılacak alanın genel renk ve materyal kullanımıyla eşdeğer bir tarzda seçilecek halı genel görünüşü tamamlayacaktır.

Koza Home yaz için nasıl bir yaşam alanı önerisinde bulunuyor? Sezonun öne çıkan trendleri neler?

Yaz sezonunda da sade ve yumuşak tonlar ön planda. Kahve ve bej tonları ağırlıkta, beyaz ve mavi de öne çıkan renkler arasında yer alıyor. Aslında genel olarak her sezon koleksiyonlardaki renk anlayışı bu şekilde devam ediyor olacak.  Minik dokunuşlar, yaz aylarının sıcak tonları ve huzur veren detaylar yine ön plana çıkıyor. Doğal ve sıcak tonların etkisinde bulunan mekânlara mavi, sarı, yeşil gibi tamamlayıcı tonlar ekleniyor. Yaşam alanlarında son zamanlarda fazlasıyla tercih edilen botanik bu sezonda da sıklıkla kullanılıyor. Evlere hem enerji katıyor hem de yaşayan bir doku oluşturuyor. Malzeme açısından baktığımızda ise; rattan gibi doğadan ilham alan ürünler, son dönemlerde ev dekorasyonunun olmazsa olmazı. Bu değerli malzeme, önceleri sadece bahçe mobilyalarında kullanılırken artık yaşam alanlarında hem büyük mobilyalarda hem de dekoratif parçalarda çok fazla göze çarpıyor. Hem modasının geçmiyor oluşu hem de dayanıklı oluşu kullanım alanını da genişletiyor. Bunun yanı sıra, doğal ton ve malzemeler evlerde o huzurlu ve dingin havayı yaratmak için eşsiz seçimlerden.

Viento nevresim takımı, Meander tepsi // Pacifico nevresim takımı, Meander yatak başlığı

Online mecrada oldukça aktiftiniz ve e-ticarete önem veriyorsunuz. Online satın alma süreci nasıl işliyor?

Mağazalaşma sürecimizde bizim için en önemli konu Koza Home dünyasını bir bütün olarak müşterimiz ile buluşturabilmek. Bu kapsamda, müşterimizin bizimle nerede buluştuğuna da önem veriyoruz. Koza Home imzalı her parçanın nerede, kiminle nasıl buluşacağı bizim için çok değerli. Bu kapsamda, online mağazamız bizim en önemli satış mecralarımızdan biri. E-ticaret sitemizin yönetimi için büyük bir ekip çalışıyor arka planda. Her yeni ürünün çekiminden, detaylı anlatımına, stok takibi ve zamanında ulaşmasına, gerekli durumda değişim takibine kadar çok detaylı bir çalışma yürütülüyor.

Koza Home olarak geleceğe dair nasıl bir stratejiniz var? Gerek Türkiye’de gerekse yurt dışında ne gibi adımlar atmayı planlıyorsunuz? Bir dünya markası olmak gibi bir hedefiniz var mı?

İlk mağazamızı doğduğumuz yer olan Gaziantep’te açtık. Yeni mağaza hedeflerimiz; İstanbul, İzmir ve Bodrum. 5 yıl içerisinde Türkiye’de 20, 10 yıl içerisinde global pazarda 30 mağazaya ulaşmayı planlıyoruz. Asıl anlayışımız; Koza Home dünyasını bir bütün olarak müşterilerimize sunabilmek; dekorasyon uygulamalarıyla yaşam alanlarına ilham olmak. Ana şirketimiz Koza Halı, dünyanın en büyük ikinci dış mekân halı üreticisi. Bu kapsamda global bir marka olma projesi ilk etapta Koza Halı’nın. Koza Home’un bugünkü hedefi ise sağlam adımlarla ilerleyerek önce Türkiye’de, sonrasında yurtdışında mağazalaşmak.

SON YAZILAR

BENZER YAZILAR