Tasarımda sadeliğe, işlevselliğe, doğal malzemelere ve dinginliğe odaklanan iki ayrı kültürü, hızla değişen trendlerin panzehiri İskandinav ve Japon estetiğini harmanlayan Kos Living, tasarım sahnesindeki yerini almaya hazır.
Sadelik, işlevsellik, el işçiliği, nötr tonlar, doğal doku ve malzemeler İskandinav ve Japon tasarım kültürlerinin aralarındaki fiziki mesafeye rağmen paylaştığı ortak değerler olarak kalmayı başarıyor. Bu iki kültürden ve onların yaşam stillerinden esinlenen Kos Living el işçiliğine, çevre dostu ürünlere ve sürdürülebilirliğe odaklanıyor. İskandinav stilinin huzur, dinginlik, sadelik ve minimalizm temalarını Japandi ve Wabi-Sabi’nin doğal malzemelere ve özellikle ham ahşaba olan tutkusu ile birleştiriyor. Adını Danimarkalıların Hygge konseptine benzeyen Norveç’e özgü “kos” kavramından alan marka, tasarım dinamiklerini “kendin olabildiğin ve kendini yansıttığın doğal bir mekânda, güvende ve iyi hissettiğin, bitmesini hiç istemediğin anların duygusu” olarak tanımlıyor. İngilizcedeki “coziness” ile bağ kurabileceğimiz kavram, özgürleştirici, iddiasız ve rahat yaşam alanları yaratmayı amaçlıyor. Ahşap ile birlikte hasır, keten, organik pamuk, seramik gibi doğal ve sürdürülebilir malzemeler ile tekstil ve aksesuar grupları da markanın çatısı altında buluşuyor.
Her parça Kos Living ana kimliğine uygun çizgi, renk ve modellerde kendi içlerinde doğal bir kombinasyon yaratma imkânı verecek şekilde tasarlanıyor. Bu yolla kullanıcıların seçtiği tekil parçalar ile dekorasyonlarında özgün bir konsept bütünlüğü sağlanması mümkün hale geliyor. Markanın yaratıcısı Şehriban Ezim’e Kos Living’in hikâyesini sorduğumuzda, “Doğanın kendisini ve özgün estetiğini koruyarak bir yaşam tarzı inşa etmek için yola çıktık. Bu yaşam tarzının en güçlü kaynağı, dünyadaki tüm canlılara değer vermemiz. Her bir ürünümüz el emeği sonucu doğuyor. İnsan sağlığına zararlı olmayan sürdürülebilir materyallerle sade ve modern ürünler üretiyoruz. Bu ürünleri hayata geçirirken minimalist, dingin bir yaşam biçimini özümsüyoruz. Hedefimiz tüm canlılara ve doğaya karşı etik duruşumuz ile farkındalık yaratan; doğal, çevre dostu, yalın ve zamansız marka çizgimiz ile ilham veren global bir ev ve yaşam markası olmak” diyor. Üretime dâhil edilen her malzemenin %100 doğal, üretim süreçleri açısından çevreye zarar vermeyen ve doğa tarafından yenilenebilir olması, paketleme malzemelerinin %70’inden başlayan ve giderek artacak oranlarda geri dönüştürülmüş doğal malzemelerden elde edilmesi de markanın kendine edindiği ilkeler arasında.
Yazı: Julen Tunç