Blueground, kurumsal şirketlerin yöneticilerinin, yabancı çalışanlarının ve misafirlerinin konaklama ihtiyacını karşılayan bir konaklama girişimi olarak gayrimenkulleri kiralıyor, kurumsal müşterilerinin taleplerine göre dönüştürüyor ve misafirlerinin konaklaması için hazır hale getiriyor. Şimdi röportaja dalmadan hemen önce, aslında işleri konforlu yaşam alanları yaratmak olan Blueground’un ortaklarını tanımakta fayda var: Şirketin kurucu ortağı ve CEO’su Alexandros Chatzieleftheriou, bu görevinden önce Güney Kore’deki Samsung Genel Merkezi’nin strateji ekibinde yönetici pozisyonunda ve McKinsey & Company’de strateji danışmanı pozisyonunda çalışmış. Blueground iş fikri de Alex’in bir expat olarak gittiği ülkelerde otellerde geçirdiği beş seneyi aşkın sürenin sonucunda, kurumsal seyahat eden kişiler ve expat’lara farklı ve maliyetleri düşüren bir çözüm sunmak istemesiyle doğmuş. Blueground’un Türkiye yöneticisi ve diğer kurucu ortağı Kurtuluş Korkmaz ise, Güney Kore’de Samsung Genel Merkezi’nde Global strateji ekibinde yönetici pozisyonunda ve Vodafone Lüksemburg ofisinde pazarlama alanında çalışmış. Şirketin ortakları aktif olarak görevde; İstanbul, Atina ve Dubai’de dizayn ve operasyon için ayrı bir ekip yer alıyor. Daha önce Zorlu ve Wydnham gibi projelerde çalışmış bir iç mimarı da ekibine katan blueground, dünyanın neresinde olursa olsun ev dizaynlarını Türkiye’den şekillendiriyor ve bütün mobilya tedariğini Türkiye’den ihracat yaparak gerçekleştiriyor.