70 yıldan fazla bir süredir Fransız stilini ve yaşam tarzını vurgulayan, bu doğrultuda bir stili modern çizgide yeniden yorumlayan Roche Bobois, zamanın ötesinde, trendlerden bağımsız bir yerde duruyor. Markanın CEO’su Guillaume Demulier ile dünya devi Roche Bobois’nın Türkiye’deki Enne iş birliğinin ürünü olan yeni İstanbul mağazasını konuştuk.
Hazırlayan: Gökçe Karaman Önemci
Yıllar sonra tekrar İstanbul ile Türkiye pazarına dahil olan Roche Bobois, 364 metrekarelik bir alanda sergilediği koleksiyonlarıyla çizgisini koruyor. Enne ile yapılan başarılı iş birliğinin ürünü olarak geri dönen markanın mağazası, İstanbul’a özel bir tasarımla İhracat Müdürü Cléo Guitton ve ekibi tarafından tamamlanmış.
Roche Bobois tasarım dünyası içinde nasıl bir yerde duruyor?
Bilgi birikimi, zanaat ve ortak bir imza niteliğindeki tasarım çizgisiyle Roche Bobois’nın her ürünü, sanatın, modanın, gastronominin ve Fransız stilinin yaratıcılığını vurguluyor. Paris doğumlu markanın ekip çalışmasının getirdiği zenginlikle büyüyüp gelişen bir dili var. Buna yerli-yabancı, genç-deneyimli tüm çalışanlarımız dahil. Belirli bir tanım için ise inovatif olmasının yanında her zaman dünyaya dahil olan ve dünyaya saygılı olan bir yaşam tasarımı sunma noktasında durduğumuzu söyleyebiliriz.
Dünyaca ünlü birçok tasarımcıyla yapılan başarılı iş birliklerinde, Roche Bobois’nın imzasını görüyoruz. Çalışmayı tercih ettiğiniz tasarımcılarla nasıl bir ortak yön bulmayı önemsiyorsunuz?
Aslında dünyaca ünlü tasarımcılarla birlikte işler yapmak, asıl amacımız değil. Biz, farklı coğrafyalardan tasarımcılarla çalışmayı seviyoruz. Bazen genç tasarımcılar da dünyaca ünlü tasarımcılar gibi iş birlikçimiz olabiliyor ve bundan da çok keyif alıyoruz. Diğer yandan tabii ki dünyaca ünlü isimlerle yaptığımız her iş, bizim için büyük bir zevk ve gurur kaynağı. Modadan çağdaş sanata kadar her yaratıcı alanda bağlantı kurabilmeyi önemsiyor, bunun bir zenginlik olduğuna inanıyoruz.
Sürdürülebilirlik Roche Bobois için ne ifade ediyor?
Sürdürülebilirlik ve çevreye saygı konuları bizim için çok önemli. Üretim süreçlerimizde ve malzemelerimizin seçiminde çevresel etkileri minimize etmeye odaklanıyoruz. Geri dönüştürülebilir materyallerin kullanımına öncelik veriyor ve ürünlerimizi tasarlarken uzun ömürlü, kaliteli ve dayanıklı olmalarını sağlıyoruz. Roche Bobois olarak, gelecek nesiller için yaşanabilir bir dünya bırakma taahhüdüyle hareket ediyor ve sürdürülebilirlik ilkelerini iş stratejimizin merkezine yerleştiriyoruz.
Enne ile ortak bir çalışmanın sonucunda yıllar sonra tekrar İstanbul’da ve dolayısıyla Türkiye’de, Roche Bobois. Bu ortak çalışma sizin için ne ifade ediyor?
Türkiye, Roche Bobois için önemli bir pazar. Ülkenin büyük ve dinamik iç pazarı, sadece İstanbul ve Ankara bölgelerinde değil, aynı zamanda Bodrum ve çevresinde de önemli bir iş gücü oluşturuyor. Ayrıca, Türkiye, Orta Asya ve Orta Doğu’daki müşteriler için önemli bir transit noktası konumunda. Bu nedenle ülke, özellikle İstanbul şehri, markamızın görünürlüğü açısından hayati bir rol oynuyor. Yeni mağazalar açma konusundaki planlarımız ise devam ediyor.