Feminenliği ve zarafeti vurgulayan XVI. Louis stili Madalyon sandalyeler, Philippe Starck tarafından Dior Maison için yeniden tasarlandı. Sanat eseri mertebesine yükselen yeni Miss Dior sandalyeler asaleti, dayanıklılığı ve sadeliği simgeliyor.
#1 Dekoratif Detaylar
XVI. Louis stilinin sembolü olan Madalyon sandalye, ilk defa 18. yüzyılda Marie Antoinette’in odaları için tasarlanıyor. Bu dönem, sandalyelerin dekoratif olarak kullanımının öncelik teşkil ettiğini görüyoruz. Siluetiyle korse giyen bir kadını andıran Madalyon’u diğer Louis stili sandalyelerden ayırt eden en önemli özelliği ise, ilhamını Roma ve Antik Yunan sütunlarından alan ayaklarındaki düz çizgiler.
#2 Klasiğe Dönüş
1946 yılında 30 Avenue Montaigne’de ilk butiğini açan Christian Dior, bu büyüleyici mekânda Versay Sarayı’nın estetiğini yansıtmak isteyince, dekoratör Victor Grandpierre defileleri izlemeye gelenler için Madalyon sandalyelerini seçiyor. Böylece, XVI. Louis döneminin bu neo-klasik tarzdaki sandalyesi, Christian Dior markası ile bütünleşiyor. Günümüzde, mavi[1]beyaz Toile de Jouy deseni ile Dior Maison koleksiyonunun bir parçası olan sandalyenin serüveni hâlâ devam ediyor.
#3 Minimale Övgü
Bu sene, Salone del Mobile fuarı için Dior Maison tarafından davet edilen Philippe Starck, XVI. Louis stilinin sembolü ve Christian Dior’un favorisi olan Madalyon’u yeniden yorumladı. Miss Dior ismini alan sandalyeler, Starck’ın “minimale olan tutku” mantalitesiyle çarpıcı ve son derece rafine bir görünüme kavuştu. Her biri arzu nesnesi olan Miss Dior sandalyeler; siyah krom, pembe bakır ve altın versiyonlarıyla koleksiyonda yerlerini alıyor.
Hazırlayan: Işıl Karahanoğlu